דגשים חשובים לפתיחת עסק

איך ניגשים לפתיחת עסק חדש? אילו תיקים יש לפתוח? איזה גופים רלוונטיים עבורנו? שאלות רבות עולות במעמד המרגש, עבורן גיבשנו דגשים חשובים בכל הנוגע להנהלת חשבונות.

איך ניגשים לפתיחת עסק חדש? אילו תיקים יש לפתוח? איזה גופים רלוונטיים עבורנו? שאלות רבות עולות במעמד המרגש, עבורן גיבשנו  דגשים חשובים בכל הנוגע להנהלת חשבונות.

1. הראשון והחשוב- תיק מע״מ

כל עסקה מחוייבת במע״מ ולכן יש לפתוח קודם כל תיק במע"מ.

יש שתי אפשרויות לפתיחת התיק; עוסק מורשה המחוייב להגיש דוחות למע״מ בתדירות קבועה (בדרך כלל אחת לחודש) וכמו כן דוח שנתי למס הכנסה

או עוסק פטור (עסק שהכנסתו השנתית נמוכה מהסכום הקבוע בחוק ואינו גובה מע״מ מלקוחותיו) שאינו מחוייב להגיש דוחות אלו.

ההחלטה תעשה יחד עם פקיד הרשות במעמד פתיחת התיק.

 

2. תיק במס הכנסה

כל אדם או תאגיד אשר פתח עסק המניב הכנסות חייב להירשם כעוסק במס הכנסה.

יש למלא את הטפסים המיועדים באתר רשות המיסים בישראל ולשלוח אותם לפקיד השומה של מס הכנסה באזור בו יתנהל העסק.

 

3.  תיק עצמאי במוסד לביטוח לאומי

כיוון שעצמאים אינם מקבלים זכויות סוציאליות להבדיל משכירים,  עליהם לשלם לביטוח לאומי את הנדרש.

 

4. הנהלת חשבונות אינטרנטית/העסקת רואה חשבון

הנהלת חשבונות נחוצה לצורך שיקוף תמונת המצב הכלכלית של העסק. דרך ניתוח נכון, ניתן להסיק מסקנות ולהניע תהליכים לשיפור ההכנסות ו/או הקטנות ההוצאות.

בהצלחה!